Bridgestone Blizzak LM005

A Blizzak LM005 egy új téli abroncs, amelyet havas és nedves útviszonyokhoz terveztek. A szegecsek nélküli abroncs ideális választás európai enyhe és mérsékelt téli éghajlathoz.

  • Havas úton az egyik legjobb fékezési teljesítményt és tapadást biztosító téli abroncs 1
  • Nedves úton mutatott teljesítményével kiérdemelte az EU „A” címkeosztály megjelölést 1
  • Egyes méretekben DriveGuard Run-Flat defekttűrő változatban is elérhető
A 2D LAMELLÁK BELEKAPASZKODNAK A HÓBA ÉS A JÉGBE, A 3D LAMELLÁK PEDIG A HATÉKONYABB FÉKEZÉST SZOLGÁLJÁK
A NANOPRO-TECH™ ÉS MÁS INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁKNAK KÖSZÖNHETŐEN A BLIZZAK LM005 ABRONCCSAL HÓVAL BORÍTOTT UTAKON IS LEHET KÖZLEKEDNI
A CIKKCAKKOS ÉS OLDALIRÁNYÚ BARÁZDÁK ELVEZETIK A VIZET AZ ABRONCS FELÜLETÉTŐL, ÍGY JOBB TAPADÁST ÉS HAJTÁST BIZTOSÍTANAK NEDVES ÚTON

MŰSZAKI TERMÉKJELLEMZŐK ÉS ELŐNYÖK

A MINTÁZAT EGYEDI BARÁZDÁI
HAVAS ÚTON JOBB TAPADÁST ÉS HAJTÁST BIZTOSÍTANAK
Ha jobb tapadást szeretnénk elérni télen, akkor ennek az egyik legjobb módja, hogy olyan abroncsot választunk, aminek a mintázatát kimondottan téli útviszonyokhoz alakították ki. A Blizzak LM005 barázdái mélyebbek, és cikkcakkos elrendezésük révén elvezetik a vizet, latyakot és havat az abroncs felületétől, így még jobb tapadást biztosítanak havas és nedves úton.

A NANOPRO-TECH™ TECHNOLÓGIA KEVERÉKBEN TÖRTÉNŐ ALKALMAZÁSA RÉVÉN
AZ ABRONCS NEDVES ÚTON MUTATOTT TELJESÍTMÉNYE KIÉRDEMELTE AZ EU „A” CÍMKEOSZTÁLY MEGJELÖLÉST
Független vizsgálatok alapján a Blizzak LM005 nedves úton nyújtott teljesítményével kiérdemelte az EU „A” címkeosztály megjelölést – ez a legmagasabb elérhető minősítés. Az abroncs gyorsabb megállást és jobb tapadást ér el a NanoPro-Tech ™ technológiának köszönhetően: a kizárólag a Bridgestone által alkalmazott technológia a „kapaszkodó” részecskéknek és a szilícium-dioxid bevonatnak köszönhetően javítja a tapadást nedves úton.*

AZ EGYEDI LAMELLÁK JAVÍTJÁK A FÉKUTAT
RÖVIDEBB FÉKTÁV A TÉLI UTAKON
A fékezés alapvetően fontos a biztonságos téli vezetéshez, és ebben egy megfelelő lamellákkal – ezek a mintázatban található kis bevágások – ellátott abroncs óriási előrelépést jelenthet. A Blizzak LM005 mintázata számos 2D és 3D lamellát tartalmaz, melyek segítségével az abroncs nagyobb felületen tud érintkezni az úttal, és a maximális vezethetőség érdekében hó és jég rétegeken át is képes az útba kapaszkodni.

Videó

Jogi nyilatkozat
1 A Bridgestone felkérése alapján 2018 októberében és novemberében a TÜV SÜD ATP Papenburg (Németország) létesítményeiben végezték a száraz és nedves úton lefolytatott vizsgálatokat, a TÜV SÜD Product Service (Németország) létesítményeiben végezték a zajra, a kényelemre vonatkozó és a laboratóriumi vizsgálatokat, az ARCTIC FALLS (Svédország) végezte a havas és jeges körülményekre vonatkozó vizsgálatokat 195/65 R15 gumiabronccsal szerelt VW Golf VII típusú gépkocsi használatával. A Blizzak LM005 összehasonlítva az azonos szegmens fő vetélytársaival: Continental WinterContact TS860, Michelin Alpin 6, Goodyear UltraGrip 9, Pirelli Cinturato Winter. [713139853-03] számú jelentés melléklet. Fékút havon (40 km/h -ról 5 km/h -ra) méterben: Bridgestone LM005 (16,6), Continental WinterContact TS860 (16,1), Goodyear UltraGrip 9 (17,0), Pirelli Cinturato Winter (17,0), Michelin Alpin 6 (17,2) Gyorsulás/hajtás havon (10 km/h -ról 35 km/h -ra) másodpercben: Bridgestone LM005 (3,53), Continental WinterContact TS860 (3,49), Michelin Alpin 6 (3,56), Pirelli Cinturato Winter (3,59), Goodyear UltraGrip 9 (3,63) Fékút jégen (20 km/h -ról 5 km/h -ra) méterben: Bridgestone LM005 (10,6), Michelin Alpin 6 (10,3), Pirelli Cinturato Winter (10,7), Continental WinterContact TS860 (10,8), Goodyear UltraGrip 9 (11,0) Fékút nedves úton (80 km/h -ról 20 km/h -ra) méterben: Bridgestone LM005 (27,2), Continental WinterContact TS860 (29,5), Goodyear UltraGrip 9 (30,0), Pirelli Cinturato Winter (30,3), Michelin Alpin 6 (30,7) Oldalirányú stabilitás nedves úton (kanyarodás) méter/másodperc2: Bridgestone LM005 (6,53), Continental WinterContact TS860 (6,34), Goodyear UltraGrip 9 (6,30), Pirelli Cinturato Winter (6,23), Michelin Alpin 6 (6,18).

Bridgestone Blizzak LM005

Méret Ár 
165/65 R15
81 T M+S
81
T
M+S
31 990 Ft
185/55 R15
82 T M+S
82
T
M+S
39 990 Ft
185/60 R15
84 T M+S
84
T
M+S
35 263 Ft
185/65 R15
88 T M+S
88
T
M+S
33 217 Ft
195/45 R16
84 H FSL M+S XL
84
H
FSL M+S XL
51 606 Ft
195/50 R16
88 H M+S XL
88
H
M+S XL
53 990 Ft
195/55 R20
95 H M+S XL
95
H
M+S XL
62 782 Ft
195/60 R15
88 H M+S
88
H
M+S
44 493 Ft
195/65 R15
91 T M+S
91
T
M+S
31 755 Ft
205/55 R16
91 H M+S
91
H
M+S
42 451 Ft
205/60 R16
92 H M+S
92
H
M+S
46 290 Ft
205/65 R16
95 H
95
H
54 564 Ft
215/50 R17
95 V FSL M+S XL
95
V
FSL M+S XL
61 849 Ft
215/50 R18
92 V FSL M+S
92
V
FSL M+S
75 781 Ft
215/55 R17
98 V M+S XL
98
V
M+S XL
65 420 Ft
215/65 R17
103 H M+S XL
103
H
M+S XL
63 193 Ft
215/70 R16
100 T LAML
100
T
LAML
53 990 Ft
225/40 R18
92 V FSL M+S XL
92
V
FSL M+S XL
59 148 Ft
225/45 R17
94 H FSL M+S XL
94
H
FSL M+S XL
58 337 Ft
225/50 R17
98 H FSL M+S XL
98
H
FSL M+S XL
60 767 Ft
225/50 R18
99 V FSL M+S XL
99
V
FSL M+S XL
83 598 Ft
225/55 R17
97 H M+S
97
H
M+S
53 990 Ft
225/55 R17
101 V M+S XL
101
V
M+S XL
55 990 Ft
225/60 R17
99 H M+S
99
H
M+S
74 484 Ft
225/60 R18
104 V XL
104
V
XL
83 541 Ft
235/45 R17
97 V FSL M+S XL
97
V
FSL M+S XL
77 504 Ft
235/45 R18
98 V FSL M+S XL
98
V
FSL M+S XL
74 546 Ft
235/55 R18
104 H M+S XL
104
H
M+S XL
78 847 Ft
235/60 R17
106 H M+S XL
106
H
M+S XL
79 238 Ft
235/65 R17
108 H M+S XL
108
H
M+S XL
59 990 Ft
245/45 R18
100 V FSL M+S XL
100
V
FSL M+S XL
64 990 Ft
245/65 R17
111 H M+S XL
111
H
M+S XL
79 355 Ft
255/55 R18
109 V FSL M+S XL
109
V
FSL M+S XL
67 050 Ft
255/55 R19
111 V XL
111
V
XL
100 745 Ft
255/55 R20
110 V M+S XL
110
V
M+S XL
113 805 Ft
255/60 R18
112 V M+S XL
112
V
M+S XL
79 435 Ft
265/50 R20
111 V XL
111
V
XL
95 990 Ft
275/40 R22
107 V XL
107
V
XL
135 048 Ft
275/45 R21
110 V FSL M+S XL
110
V
FSL M+S XL
109 990 Ft
275/50 R20
113 V FSL M+S XL
113
V
FSL M+S XL
89 990 Ft
315/35 R20
110 V FSL M+S XL
110
V
FSL M+S XL
119 990 Ft
315/35 R21
111 V XL
111
V
XL
133 349 Ft

Bridgestone Blizzak LM005 információ

Kategória: prémium
Szezon: téli gumi

A Bridgestone Blizzak LM005 téli gumiabroncs, magabiztosságot ad a gépkocsi vezetőknek az utakon. Az egyedülálló futófelület-mintázattal és Nano Pro-Tech keverékkel készült, amely kivételes irányítást és biztonságot nyújt a kihívásokkal teli téli körülmények között is.

Technikai leírás:

CSÖKKENTETT FÉKTÁV HAVON ÉS JÉGEN:A futófelület középső 2D sávjai és a váll részben lévő 3D sávok kombinációja kiváló fékteljesítményt nyújt csökkentett féktávhoz hóval és jéggel borított útfelületeken.

MEGNÖVELT TAPADÁS HAVON:A cikcakkos barázdák növelik a tapadást a barázdákban lévő hó és az útfelületen lévő hó között.

KATEGÓRIÁJÁNAK LEGJOBB TAPADÁSA ÉS FÉKEZÉSE NEDVES ÚTON:Az új nano-szelektív összetevő-keverő technológia lehetővé teszi a Nano Pro-tech™ összetevő szilika diszperzióját, ezzel a legjobb fékezést és kanyarodást biztosítva nedves úton, amit nedves tapadás tekintetében a TUV szabványnak megfelelően teszteltek az „A” EU címke mellett.

  • Futófelületi- és vállrész sávkombinációk a csökkentik a féktávolságot havon és jégen
    Futófelületi- és vállrész sávkombinációk a csökkentik a féktávolságot havon és jégen
  • Cikkcakkos barázdás a megnövelt tapadás elősegítése érdekében
    Cikkcakkos barázdás a megnövelt tapadás elősegítése érdekében
  • Nano Pro-tech™ összetevő a lehető legjobb fékezés és kanyarodás biztosítása érdekében
    Nano Pro-tech™ összetevő a lehető legjobb fékezés és kanyarodás biztosítása érdekében

Bridgestone Blizzak LM005 teszt

További téli gumi tesztek

Bridgestone Blizzak LM005 hírek

Az Auto Motor Und Sport téligumi tesztje 2022
Az Auto Motor Und Sport téligumi tesztje 2022
Megjelent az Auto Motor Und Sport UHP tesztje, ahol 8 gyártó kiváló téli gumiabr...
Téli gumi teszt 2021: Itt vannak a legjobbak
A nagy európai autoklubbok minden évben kiválasztanak egy-két népszerű gumiabron...

További Bridgestone téli gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró


 

Bridgestone DM Z3 (közúti)


 

Bridgestone DM Z2 (közúti)

Bridgestone információk

BridgestoneA Bridgestone Japánból származó prémium minőségű gumiabroncsokat gyárt. A színvonalat japán mérnöki maximalizmus és precizitás garantálja.

A Bridgestone termékkínálata

Személygumiabroncsok mellett a Bridgestone gyárt 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road abroncsokat, valamint légi járművekre is.

Vezető autógyártók is elsőszerelésként választják, mint pl. VW-csoport, Ford csoport, BMW, Mercedes, a General Motors, Peugeot, Renault, Toyota, Fiat-csoport, Renault, Volvo, Scania, MAN, DAF, Iveco.

A prémium szegmenshez tartozó Bridgestone gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.

Gazdasági adatok

A Bridgestone Corporation és leányvállalatai világszerte több mint 140 000 embernek adnak munkát, 25 országban (köztük Magyarországon is), 178 gyárban. Minden 5. jármű Bridgestone gumiabronccsal van szerelve. 2012-ben a Bridgestone eladások összértéke Európában 3,5 millió Euróra rúgott. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.

Tulajdonos

A Bridgestone Európa (BSEU) székhelye Belgiumban, Brüsszelben található, a világ piacvezető gumiabroncs- és egyéb gumitermékeket gyártó Bridgestone Corporation székhelye pedig Tokióban, Japánban.

A Bridgestone története

A vállalatot 1931-ben Shojiro Ishibashi alapította, Japánban. A későbbi márkanév is az alapító nevéből ered: ishibashi japán szó jelentése kőhíd. A gumiabroncs gyártás előtt Ishibashi egy hagymományos japán lábbeliket - a tabi - készítő cég gyártási ágán dolgozott. 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot, majd egy évvel később a Bridgestone Tire Co. Ltd. megalapításával ő lett az első japán gumiabroncsgyártó. A gumiabroncstól a golflabdán keresztül a gumitömlőig a következő 10 évben a fejlődés jellemezte a céget. Az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A köpenyperem is a Bridgestone nevéhez köthető. A Bridgestone 1983-ban jelentős lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-től megvásárolta első termelőüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket is. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményű gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az időben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttűrő abroncsát, amellyel megerősítette vezető pozícióját a defekttűrő technológia területén. A Ferrari a defekttűrő technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerződése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fő gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekvő, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. 2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy- méretű (20") és teljesítményű (UHP) személy-, terepjáró- abroncsot gyárthat. 2012-ben az anyacég további fejlesztéseket eszközölt, ezzel a gyárban 2017-re napi 18000 gumigyártására lesz lehetőség. A folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a Bridgestone úttörő módszert fejlesztett ki a kaucsukfák betegségének felismerésére, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan diagnosztizálható a kaucsukfa gyökérrothadási betegsége.

Motorsport

1997-ben a Bridgestone betört a Forma-1 világába is. 2007-től 2010-ig egyedüli gumibeszállító volt a Forma-1-ben. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az első időszakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinennek köszönhetően, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban.


×

 

 

A weboldal cookie-kat használ. Az "OK" gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król az itt olvashat.