Bridgestone Potenza Sport

Hódítsa meg az utakat, ébressze fel érzékeit! A Bridgestone Potenza Sport egy nagyteljesítményű abroncs, amely lehetővé teszi, hogy maximalizálja járműve adta lehetőségeit és teljes kontroll alatt folytassa útját.

  • Legjobb kanyarstabilitás & egyenes irányú stabilitás 1) 2)
  • Legjobb fékezés száraz úton1) 3)
  • Kimagasló teljesítmény nedves útfelületen4)
TARTSA FENN A STABILITÁST A KANYARBAN
TAPASZTALJA MEG A VEZETÉS IZGALMÁT A POTENZA SPORT ABRONCCSAL
TARTSA FENN A STABILITÁST EGYENES ÚTON
KIMAGASLÓ TELJESÍTMÉNY NEDVES ÚTFELÜLETEN

MŰSZAKI TERMÉKJELLEMZŐK ÉS ELŐNYÖK

A FUTÓFELÜLET MINTÁZATA, ERŐSÍTÉSE ÉS A KARKASZ
TARTSA FENN A STABILITÁST EGYENES ÚTON ÉS KANYARBAN
Az aszimmetrikus kialakítású futófelület, az új erősítési technológia és az optimalizált karkasz révén stabil, pontosan irányítható, és jobban kormányozható marad a kanyarban a jármű.

SPORTOS PROFILALAK ÉS A FUTÓFELÜLET ANYAGA
LEGRÖVIDEBB FÉKTÁVOLSÁG SZÁRAZ ÚTFELÜLETEN
A sportos profilalak stabilitást nyújt, és az innovatív futófelület-anyag növeli a tapadást a kiemelkedő fékteljesítmény érdekében.

BORDÁK ELOSZLÁSA, LAMELLÁK ÉS A FUTÓFELÜLET ANYAGA
KIMAGASLÓ TELJESÍTMÉNY VIZES ÚTON (EU „A”CÍMKE OSZTÁLY JELÖLÉS)
A futófelület mintázata a bordák és a barázdák elosztása révén gyorsabban kiszorítja a vizet, és merev 3D lamellákra támaszkodik a kanyarodás és a fékerő növelése érdekében. Az optimalizált futófelület-anyag hozzájárul a kimagasló nedves tapadáshoz.

Videó

Nyilatkozat
1) A Bridgestone felkérésére a TÜV SÜD által 2020 júliusától szeptemberéig a Bridgestone EUPG (Olaszország) létesítményében Audi S4 3.0 TFSI-vel 245/40 R18 méretű gumiabroncson elvégzett tesztek. Potenza Sport a 4 fő versenytárs azonos szegmensbeli típusaihoz hasonlítva: Continental PremiumContact 6, Michelin Pilot Sport 4, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Pirelli P Zero PZ4. Melléklet jelentésszám: [713190691-PS].
2) Fenntartja a jármű stabilitását akár egyenes úton, akár kanyarban halad. Stabilitás egyenes úton, besorolás: Bridgestone Potenza Sport (9,33), Continental Premium Contact 6 (9,00), Michelin Pilot Sport 4 (8,67), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (8,67), Pirelli P Zero PZ4 (8,56). Stabilitás kanyarban: Bridgestone Potenza Sport (9,21), Continental Premium Contact 6 (8,13), Michelin Pilot Sport 4 (8,67), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (8,33), Pirelli P Zero PZ4 (8,58).
3) A legrövidebb fékút száraz úton. Száraz féktávolság (100 km/h - 0 km/h), méterben megadva: Bridgestone Potenza Sport (33,4), Continental Premium Contact 6 (35,4), Michelin Pilot Sport 4 (34,5), Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (35,9), Pirelli P Zero PZ4 (34,8).
4) Az abroncs nedves úton nyújtott tapadásával kiérdemelte az EU „A” címkeosztály megjelölést.

Bridgestone Potenza Sport

Méret Ár 
225/45 R17
94 Y XL
94
Y
XL
40 038 Ft
255/35 R19
96 Y XL
96
Y
XL
69 249 Ft
275/40 R18
103 Y XL
103
Y
XL
96 065 Ft

Bridgestone Potenza Sport információ

Kategória: prémium
Szezon: nyári gumi

A Bridgestone Potenza Sportot sportos vezetők fejlesztették sportos sofőröknek. 3800 végfelhasználót kérdeztek meg 9 különböző országban, mit várnak el az abroncstól.

A célcsoport a közepes és sportos személyautók.

A Bridgestone Potenza Sport még nagy sebességnél is fenntartja a stabilitást egyenes úton és kanyarban is egyaránt. Ezzel az abronccsal az autóján biztos kezekben van a kormány.

Fékezésnél az abroncs kiemelkedően teljesít, a nedves úton való teljesítménye "A" EU matricát kapott.

Technikai jellemzők:

  • erős tapadás mindenféle útviszonyok között
  • kiváló stabilitás
  • rövid fékút
  • alacsony vibráció
  • kiemelkedő kanyarstabilitás
  • nagy sebesség
  • kiváló tapadás nedves útfelületen

Bridgestone Potenza Sport teszt

20232022Átlag: 100%; Tesztek száma: 3

További nyári gumi tesztek

További Bridgestone nyári gumik

Személyautó

Kisteher

Terepjáró


 


 

Bridgestone információk

BridgestoneA Bridgestone Japánból származó prémium minőségű gumiabroncsokat gyárt. A színvonalat japán mérnöki maximalizmus és precizitás garantálja.

A Bridgestone termékkínálata

Személygumiabroncsok mellett a Bridgestone gyárt 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road abroncsokat, valamint légi járművekre is.

Vezető autógyártók is elsőszerelésként választják, mint pl. VW-csoport, Ford csoport, BMW, Mercedes, a General Motors, Peugeot, Renault, Toyota, Fiat-csoport, Renault, Volvo, Scania, MAN, DAF, Iveco.

A prémium szegmenshez tartozó Bridgestone gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.

Gazdasági adatok

A Bridgestone Corporation és leányvállalatai világszerte több mint 140 000 embernek adnak munkát, 25 országban (köztük Magyarországon is), 178 gyárban. Minden 5. jármű Bridgestone gumiabronccsal van szerelve. 2012-ben a Bridgestone eladások összértéke Európában 3,5 millió Euróra rúgott. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.

Tulajdonos

A Bridgestone Európa (BSEU) székhelye Belgiumban, Brüsszelben található, a világ piacvezető gumiabroncs- és egyéb gumitermékeket gyártó Bridgestone Corporation székhelye pedig Tokióban, Japánban.

A Bridgestone története

A vállalatot 1931-ben Shojiro Ishibashi alapította, Japánban. A későbbi márkanév is az alapító nevéből ered: ishibashi japán szó jelentése kőhíd. A gumiabroncs gyártás előtt Ishibashi egy hagymományos japán lábbeliket - a tabi - készítő cég gyártási ágán dolgozott. 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot, majd egy évvel később a Bridgestone Tire Co. Ltd. megalapításával ő lett az első japán gumiabroncsgyártó. A gumiabroncstól a golflabdán keresztül a gumitömlőig a következő 10 évben a fejlődés jellemezte a céget. Az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A köpenyperem is a Bridgestone nevéhez köthető. A Bridgestone 1983-ban jelentős lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-től megvásárolta első termelőüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket is. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményű gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az időben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttűrő abroncsát, amellyel megerősítette vezető pozícióját a defekttűrő technológia területén. A Ferrari a defekttűrő technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerződése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fő gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekvő, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. 2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy- méretű (20") és teljesítményű (UHP) személy-, terepjáró- abroncsot gyárthat. 2012-ben az anyacég további fejlesztéseket eszközölt, ezzel a gyárban 2017-re napi 18000 gumigyártására lesz lehetőség. A folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a Bridgestone úttörő módszert fejlesztett ki a kaucsukfák betegségének felismerésére, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan diagnosztizálható a kaucsukfa gyökérrothadási betegsége.

Motorsport

1997-ben a Bridgestone betört a Forma-1 világába is. 2007-től 2010-ig egyedüli gumibeszállító volt a Forma-1-ben. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az első időszakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinennek köszönhetően, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban.


×

 

 

A weboldal cookie-kat használ. Az "OK" gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król az itt olvashat.