Kosár: 0 db

Autógumi kereső, méret alapján

Méret
/ R
Idény
Gyártó
Típus
Üzemanyag
Tapadás
Zaj

Autógumi kereső, autó alapján

Idény
Autómárka

Gumi + Felni összeszerelve

A szerelt kerék keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban összeállított szerelt kerék az Automax kosarába kerül bele.

Acél- és alufelni kereső

Az alu- és acélfelni keresést az Alcar 3D konfigurátorába integráltuk. A 3D konfiguártorban kiválasztott felni az Automax kosarába kerül vissza.

Gumi váltóméret: ha már muszáj, ezeket érdemes figyelembe venni

A lényeg röviden, tömören

Ragaszkodjunk az autógyártó által megadott mérethez!
Ha mégis váltunk, akkor a teljes kerékátmérő változása nem lehet több, mint 2 %.
A súlyindexnek minimum akkorának kell lennie, mint a gyárilag előírt abroncs esetében.
Műszaki vizsgán garantáltan megbukik az az autó, ahol az abroncs a karosszéria síkjából kilóg.
Használja a váltóméret-kalkulátorunkat!

Gumiválasztáskor gyakran felmerül a váltóméret témaköre, melynek hátterében vagy a spórolás, vagy a vagányabb külső és ezzel együtt a jobb tapadás elérése áll. Biztonsági és az autó hajtásláncának tartósságát szem előtt tartó szempontok alapján egyaránt azt javasoljuk, hogy minden autóra olyan méretű abroncs kerüljön, amit a gyártó előírt.

Több, mint 100 ezer abroncsot vásárolnak tőlünk évente, s nagyjából 10 megkeresésből 3-nál merül fel a váltóméret kérdése. Általában két fő oka van annak, hogy az autós mást szeretne:

  • Fogyasztás csökkentése keskenyebb abroncs felszerelésével, cserébe csökkenő menetbiztonsággal (kisebb tapadás, akár imbolygó haladás).
  • Sportosabb megjelenés és menettulajdonságok szélesebb, peresebb abroncs használata révén, melyhez növekvő fogyasztás, nehezebb kormányzás és jelentősen csökkenő menetkényelem társul - ilyenkor kis túlzással még azt is észrevesszük, ha egy apró kavicson haladunk át.

Szerencsére a többséget sikerül lebeszélni arról, hogy ne a gyárilag előírt abroncsot válassza. Akit nem, azokkal gyakran találkozunk újra; akadt olyan eset, ahol 5 perc múlva tért vissza a döntését megbánó autós, miután a szokott sebességgel áthajtott a közeli fekvőrendőrön.

Az autógyártók által az adott típushoz előírt mérettől való eltérés az alábbi, később akár jelentős pluszköltségek formájában jelentkező problémákat okozhatja:

  1. CSÖKKENŐ BIZTONSÁG: Mivel a futómű a gyári méretű abroncsra lett tervezve, az ettől való eltérés esetén az abroncs félrekophat, s ezzel együtt a futómű is meghibásodhat, az autó pedig elveszítheti a stabilitását.
  2. FOGYASZTÁSNÖVEKEDÉS ÉS PONTATLAN SEBESSÉG: A hajtáslánc, a váltófokozatok kiosztása is gyári abroncs méretnek megfelelően lett kialakítva. Ha a gyáritól eltérő méretet használunk, csalni fog a kilométeróra, és megnövekszik az autó fogyasztása.
  3. GARANCIA ELVESZTÉSE: A gumiabroncsgyártók garanciát az autók gyári méretére és kizárólag a pontos váltóméretére vállalnak. Ha ezt nem tartjuk be, búcsút inthetünk az ingyenes hibaelhárításnak.

Nem véletlen, hogy Németországban a gumiabroncs mérete az autó forgalmijában is szerepel, ha pedig valaki váltóméretet akar használni, azt engedélyeztetni kell: a váltóméretes gumit csak az után teheti fel, ha a forgalmiba is bejegyzik.

Ha már váltunk, ezekre figyeljünk!

A legfontosabb szabály a váltóméret kiválasztása során, hogy a kerék teljes átmérője 2%-nál nagyobb mértékben ne térjen el a gyártók által előírt értéktől (különben máris bukjuk a garanciát). Mivel a váltóméret a felnit is érintheti, az alábbi táblázat szerint válasszunk.

Ha nagyobb felnit választunk, akkor növekszik az autó súlya, s persze nagyobb lesz a rugózatlan tömeg is. A nagyobb felnivel ráadásul a gumi vastagsága csökken, így a menetkomfort tovább romlik: a felni esetében 2 colos különbségnél már érezhetően sokkal jobban ráz az autó.

Műszaki vizsgán azt is ellenőrzik, hogy az autó abroncsa kilóg-e az autó síkjából, ha igen, akkor az szintén bukta. A terhelési indexre is figyeljünk oda, ha a gyártó abroncsa 94-es értéket határoz meg (ami abroncsonként 670 kg-ot jelent), akkor a váltóméretű abroncsnak is minimum ennyit kell tudnia.

Az USA-ban gyártott pickupok esetében előfordul, hogy a gumin szereplő méretek nem ugyanazok, mint, amit megszoktunk. A metrikus rendszerben a gumi oldalfalán látható számjegyek közül az első az abroncs szélessége milliméterben, a második pedig az oldalfal magassága az abroncs magasságának és szélességének arányában megadva (ami egy százalékos érték). Az USA-ból származó pickupok esetében azonban a szélesség (első szám) és az oldalfal magassága (második szám) egyaránt hüvelykben van megadva.


×

 

 

A weboldal cookie-kat használ. Az "OK" gomb lenyomásával és az oldal használatával elfogadja őket. További tudnivalókat a cookie-król az itt olvashat.