| Gumi | Értékelés | Ár | |
| 1. | Michelin CrossClimate | Ajánlott | |
| 42% Kiemelkedő futásteljesítmény és üzemanyag-fogyasztás. Száraz, nedves és jeges úton a tesztelt abroncsok közül a legjobb. | |||
| 2. | Vredestein Quatrac 5 | Ajánlott | |
| 42% Alacsony gördülési ellenállás, hosszú élettartam. Kiegyensúlyozott teljesítmény a különböző útviszonyok között. | |||
| 3. | Nokian Weatherproof | Feltételesen ajánlott | |
| 34% Kimagasló teljesítmény havas útfelületen, kedvező üzemanyag-fogyasztás. Száraz és jeges úton gyengébb teljesítmény, alacsony futásteljesítmény. | |||
| 4. | Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 | Feltételesen ajánlott | |
| 32% Megbízható teljesítmény nedves, havas és jeges útburkolaton. Csendes futás, gazdaságos választás. Száraz úton nem meggyőző. | |||
| 5. | Pirelli Cinturato All Season | Feltételesen ajánlott | |
| 32% Jeges úton kiemelkedő teljesítmény, egyéb esetben csak átlagos. Alacsony üzemanyag-fogyasztás, magas futásteljesítmény. | |||
| 6. | Bridgestone Weather Control A001 | Nem ajánlott | |
| 12% Nedves úton nyújtott szereplését leszámítva összességében nagyon gyenge eredmények. | |||
| 7. | Hankook Kinergy 4S H740 | Nem ajánlott | |
| 10% Kedvező üzemanyag-fogyasztás, de nem biztonságos választás. | |||
Az Osztrák Autóklub (ÖAMTC) és a Német Autóklub (ADAC) 2016-ban rendhagyó módon a Svájci Touring Club-bal (STC) közösen tesztelte 13 gyártó 205/55 R 16 méretű négy évszakos gumiabroncsát.
A tesztelt gumiabroncsok abc sorrendben:
Az értékelés során figyelembe vették a téli gumik tapadását különböző körülmények között, zaj kibocsátását, a fogyasztási és kopási mutatóit. Minden résztesztet 0-100% között értékeltek, a végeredmény a résztesztek súlyozott átlagából lett kiszámolva.
Az értekéskor az alábbi besorolásokat alkalmazták:
A gumiabroncsok elnevezése alatt az összesített százalékos eredmény és egy rövid szöveges értékelés látható.
Néhány fontos adat a teszt részeredményeiből, melyből a végső értékelés született.
| Vizes úton mért teljesítmény, elérhető maximális érték 100% | |
|---|---|
| Goodyear | 60% | 
| Michelin | 60% | 
| Bridgestone | 53% | 
| Nokian | 52% | 
| Pirelli | 48% | 
| Vredestein | 42% | 
| Hankook | 10% | 
| Havas úton mért teljesítmény, elérhető maximális érték 100% | |
|---|---|
| Nokian | 74% | 
| Goodyear | 68% | 
| Hankook | 56% | 
| Vredestein | 54% | 
| Michelin | 42% | 
| Pirelli | 32% | 
| Bridgestone | 12% | 
| Gördülési zaj, elérhető maximális érték 100% | |
|---|---|
| Goodyear | 56% | 
| Michelin | 56% | 
| Nokian | 52% | 
| Vredestein | 52% | 
| Pirelli | 48% | 
| Hankook | 46% | 
| Bridgestone | 44% | 
A gördülési zajt új gumiabroncsokon mérik, azonban az abroncs normál vagy rendellenes kopása nagyban befolyásolja a gördülési zajt. Hétköznapi életben a gumiabroncs komfortja szempontjából a leginkább meghatározó a gördülési zaj. A gördülési zaj forrása alapvetően a futófelület tagoltsága, a minta blokkok és árkok váltakozása. A tesztben (ahogy a címkén is) nem a jármű belsejében érzékelhető, hanem a kívül mérhető, elhaladási zaj értékét jelölik.
| Üzemanyag-fogyasztás, elérhető maximális érték 100% | |
|---|---|
| Michelin | 78% | 
| Hankook | 74% | 
| Vredestein | 74% | 
| Pirelli | 70% | 
| Goodyear | 68% | 
| Nokian | 66% | 
| Bridgestone | 54% |